Pittig dagje vandaag; 1 training sessie, 1 kwalificatie sessie en 3 races!! Er tegenaan!!
De eerste keer motor starten voor de keuring wilde de motor niet lekker starten. Na een paar keer doorstarten de motor eindelijk aan de praat gekregen, alleen klonk hij nog niet echt goed. Even naar Marcel toe gereden voor wat info. Marcel heeft de ketting spanner wat bijgesteld en hij liep weer als vanouds maar later op de dag leek hij weer wat minder te lopen.
Eerste sessie lekker in kunnen komen en na het laatste rondje op naar de paddock om alles te evalueren. Werd ik staande gehouden door een van de Marshalls en hij vertelde me dat ik me moest melden…. voor wat dan?… geluid!
De Max aan Db is 101 en ik bleek een geluidsmeting te hebben gehad van 104,6 Db.
Niks veranderd en toch opeens meer geluid dan ervoor? Maar ook hier weer wat bijgeleerd van Jurgen en anderen en ik ga de aankomende dagen met nieuwe demper wol aan de slag en wat armaflex isolatie bij de lucht inlaat aanzuig plakken.
Tijdens de kwalificatie moest ik dus rekening houden met de meetpaal (want een 2e meting boven de 101 Db betekent einde race dag) waardoor deze sessie overschaduwd werd door de decibels en ‘het gevoel’ er ook niet echt kwam. Dit resulteerde in een één na laatste startplek voor race 1.
De start van Race 1 ging eigenlijk wel goed zo ook de eerste 6 ronde. Daarna lukte het me niet om vol te houden en verloor ik gelijk een paar plaatsen en kwam ik nagenoeg weer op dezelfde plek uit.
Bij de 2e race ging de start ook lekker en ben daar erg blij mee, want dat was nog even wennen op de nieuwe motor. De race zelf was ik niet heel sterk en bij een van de latere ronden voelde ik in een rechterbocht mijn enkel knakken en bleef deze pijnlijk. De race pace daalde flink en ik werd helaas laatste.
Race 3 was na de eerste twee ronden al een drama, niet in de pace en nog steeds last van de enkel en koppie er niet bij.
Ondanks de tegenvallende resultaten toch weer wat technische dingen geleerd die ook bij het racen horen. Blij dat ik weer extra meters hebben kunnen maken én een leerpunt voor mezelf; hoe ik focus kan houden bij ‘pech’ en dergelijken.
Buiten mijn eigen tegenslagen hadden er meer van ons clubje een wat mindere dag; Michiel had versnellingsbak problemen, Ben kwam ook niet echt in de flow waarbij zijn val op Zandvoort de vorige keer vast wat meespeelt.
Demis die weer wat meters gemaakt heeft maar gezien een operatie voor morgen de laatste race overgeslagen heeft.
Gelukkig ook positiviteit! Super trots op Rik die weer zijn pr verbeterd heeft en Ruben die na een seizoen vol pech, zijn bmw eindelijk goed aan de praat heeft en ruim onder de 2min zat!!
Voor mij rest ‘Kop op’, proberen wat aanpassingen te maken aan de motor en weer gas dr op!